Friday, December 14, 2012

IKEA - outing with relatives

Salam.

12.12.12


along dan mama saya

Tak tahu bile last menjejak kan kaki kat ikea.. hahaha mcm da lame je. padahal baru je pergi gan adek time dia nak beli kasut (tapi rasanya takde la jejak ikea, cume lalu je sebab nak pergi Party World kat Groundfloor IPC).

Dah plan gan along saya nak bawak family Cik Ati jenjalan malam, memandang kan ayah gan mama pun da start keje hari Rabu, so family Cik Ati kat uma je la waktu siang. Malam baru la leh jalan. So asyik bawak jenjalan kat shopping complex je, saya decide nak bawak jalan-jalan kat IKEA, hehehe.

So masing-masing sampai rumah dalam pukol 6 ptg lebih, kami decide nak gerak lepas maghrib la. Balik rumah ade plak nasi, Cik Ati masak untuk anak-anak dan suami dia tengah hari tuh. hehehe. So sebelom gerak dah bersiap sume jamah la sikit lauk Cik Ati masak. menu: Ikan keli masak cekur, ikan cermin goreng sambal, sayur goreng.

Along saya; desing kerusi yang attractive

Sampai masa nak gerak ayah plak tak nak ikot, penat kate nye, sebab malam sebelum nya balik lambat, jenjalan kat uma cousin kat Villa Pavilion Apartment, Seri Kembangan. Bawak budak-budak kecik tuh pergi swimming pool. Memula plan nak pergi i-city, theme park baru buka tapi lately nih kan petang-petang mesti hujan. So decide la pergi rumah Afiq (my cousin). Lagipun Cik Ati gan family dia tak penah lagi jalan kat rumah Afiq. hehehe. Dah tunggu budak-budak kecik tuh mandi pool pastu, my mum gan cik ati teman budak-budak tuh mandi kat bawah, sementara saya, along, ika gan ayah-ayah dok kat atas. Kesian kat athirah (wife afiq) kelam kabut dia kat atas tak tau nak masak ape. heheh sebab afiq ade hal plak malam tuh so dia balik lambat sikit la. By the way thanks for your hospitality. :-)

Berbalik pada topik asal, hehe plan nak bawak family Cik Ati makan meatball kat IKEA. Lepas maghrib kami bertolak dari rumah. Macam biasa la drive dua kereta sebab satu family Cik Ati dan kami (along, mama dan saya). Sampai IPC terus parking, pastu ingat nak jenjalan dulu dalam IKEA, tapi along bawak pergi makan dulu. So almost 1hour makan. Dah makan kenyang-kenyang pastu jalan la cuci mata kat IKEA.
bergambar dengan cousins

Saya tak tau la kenapa la some of the visitor atau customer kat situ macam jakun sangat dengan PINTU KECEMASAN. huhu. dah ade simbol don't open. Ada lah sorang budak lelaki nih dengan family dia dok nak bukak jugak pintu tuh. so berbunyi la alarm. Pastu tak pe la. saya sambung lagi jenjalan cuci mata. huhu tengah kelam kabut nak cari barang Uncle saya nih tetibe bunyi lagi alarm tuh. Haa kali ni bapak budak plak yang jakun. duhh tolong la, bace la ape yang terpapar kat pintu tuh. terang-terang ade palang siap kat pintu tuh. tak kan tak pandai bace or bace notis??

along kesayangan


Dah jenjalan dan capai mane yang sempat, banyak kali dah announced IKEA nak closed. so kene proceed ke cashier. Lepas bayar tuh ingat kan nak beli la karipap telur, huhu dah kehabisan plak. Lame sangat jalan kat dalam IKEA tuh. hehehe. Mungkin next time la. Insyallah leh jenjalan lagi. Tapi kene datang pagi la, banyak sikit masa nak berjalan-jalan dalam tuh. hehehe. Hujan selebat-lebat nye la turun time nak balik, dan saya memang manusia yang tak berapa nak suka memandu dalam hujan.

Part yang paling best tuh bila sampai rumah masing-masing cari nasi. hehehe mungkin penat berjalan kot atau sebab hujan jadi perot lapar. nasib la nasi ade lagi. hehehe saya macam biase la nampak ade roti canai pagi tadi punye. pecah telur pastu tampal la. hehehe.

thegurlwhowroteinherownworld
ckinhanif





No comments:

Post a Comment